+ 31 35 677 7160 info@2oftheguys.nl

in-company – minimaal 4, maximaal 8 deelnemers

Storytelling is nog steeds één van de grote buzzwords, een hype. Maar niet voor niets! Met boeiende personages en verrassende plotwendingen maken slimme bedrijven en organisaties op emotioneel niveau verbinding met opdrachtgevers, klanten én collega’s! Storytelling raakt, motiveert en geeft nieuwe inzichten. 

In vier sessies van een halve dag verspreid over 4 weken begeleidt Katinka Wals jullie team met het zoeken & vinden, ontwikkelen en schrijven van jullie unieke verhaal.

1.  Een verhaal over de organisatie is een verhaal van de organisatie

We beginnen dit dagdeel met de theoretische basis van storytelling. Tijdens de sessie gaan we ook dieper in op jullie bedrijfswaarden en vooral wát zij betekenen; de kern van het merk. We analyseren deze woorden en geven ze context op een manier dat zij zowel voor de medewerker (intern) als voor de klant (extern) gaan leven. 
Hoe haal je goede verhalen uit je organisatie? Hier ligt een huiswerkopdracht. In sessie 2 gaan we deze verhalen vormgeven.

2.  Het basisverhaal ontwikkelen  – creatieve sessie

Op basis van de opgehaalde interne verhalen gaan we, aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden en een canvas, aan de slag met het schrijven van een corporate verhaal. We werken aan een verhaallijn  met personages, een setting, een probleem of conflict, een climax en een resolutie.

3.  Het lanceren van je verhaal

Aan de lancering van een story moet net zoveel aandacht worden besteed als aan het ontwikkelen ervan! Een inspirerende sessie waarbij aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt gewerkt aan de doorvertelfactor. Een verhaal kan op veel verschillende manieren worden verteld en via veel kanalen worden verspreid. Wat is de beste keuze en waarom? 

4.  De inbedding van je verhaal

 “It takes a thousand voices to tell a single story!”Je story is ontwikkeld, geschreven en gelanceerd. Maar nu? Hoe zorg je ervoor dat die story blijft leven? Dat het wordt doorverteld? Als organisatie ga je vanaf nu ook naar je verhaal leven; je verhaal telkens waarmaken.
Een sessie waarbij de samenhang tussen organisatie, corporate story en communicatie wordt duidelijk gemaakt. 

Katinka is naast ontwikkelaar en producent van e-learning een bevlogen trainer en geeft trainingen o.a aan HvA; minor video productie, The New School; business storytelling en diverse bedrijfstrainingen in storytelling, creativiteit en formatontwikkeling. 

Kosten van de training bedragen € 3.000,00 excl. BTW
Voor meer informatie; mail Katinka.