+ 31 35 677 7160 info@2oftheguys.nl

Training / workshop

Katinka Wals

Katinka is naast ontwikkelaar en producent van e-learning een bevlogen trainer op het gebied van Business storytelling. Hoe vertel je als organisatie of bedrijf je verhaal zodanig dat je zowel intern als extern mensen raakt en betrekt bij je merk. Hoe bouw je middels storytelling aan een sterker merk en welke middelen en kanalen zet je hierbij in?

Katinka Wals is eigenaar van 2 Of the Guys Trainersburo en is altijd bezig om haar 2 liefdes; audiovisuele producties maken en kennis overdragen met elkaar te combineren. Ze schrijft, produceert en regisseert zowel voor corporate filmproducties als voor televisie, geeft les aan o.a. de HvA op het gebied van videoproductie en storytelling, ontwikkelt onboarding trajecten en geeft, als het even kan (want een privé ‘goed doel’) les in Tanzania en Zambia aan studenten van filmscholen. 

Trainingen van Katinka

De kracht van storytelling als strategie! 

 Storytelling is nog steeds één van de grote buzzwords, een hype. Maar niet voor niets! Met boeiende personages en verrassende plotwendingen maken slimme bedrijven en organisaties op emotioneel niveau verbinding met opdrachtgevers, klanten én collega’s! Storytelling raakt, motiveert en geeft nieuwe inzichten.

 In vier sessies van een halve dag verspreid over 4 weken begeleidt Katinka Wals jullie team met het zoeken & vinden, ontwikkelen en schrijven van jullie unieke verhaal.

1. Een verhaal over de organisatie is een verhaal van de organisatie

 We beginnen dit dagdeel met de theoretische basis van storytelling. Tijdens de sessie gaan we ook dieper in op jullie bedrijfswaarden en vooral wát zij betekenen; de kern van het merk. We analyseren deze woorden en geven ze context op een manier dat zij zowel voor de medewerker (intern) als voor de klant (extern) gaan leven. Hoe haal je goede verhalen uit je organisatie? Hier ligt een huiswerkopdracht. In sessie 2 gaan we deze verhalen vormgeven. 

2. Het basisverhaal ontwikkelen – creatieve sessie

 Op basis van de opgehaalde interne verhalen gaan we, aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden en een canvas, aan de slag met het schrijven van een corporate verhaal. We werken aan een verhaallijn  met personages, een setting, een probleem of conflict, een climax en een resolutie.

3. Het lanceren van je verhaal

 Aan de lancering van een story moet net zoveel aandacht worden besteed als aan het ontwikkelen ervan! Een inspirerende sessie waarbij aan de hand van praktijkvoorbeelden wordt gewerkt aan de doorvertelfactor. Een verhaal kan op veel verschillende manieren worden verteld en via veel kanalen worden verspreid. Wat is de beste keuze en waarom? 

Minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers, of in-company op aanvraag.

De training duurt 3 dagen en de kosten bedragen € 975,– per persoon excl. BTW.

Driedaagse docententraining voor professionals

Trainersburo geeft een unieke docententraining voor professionals die hun specifieke kennis en kunde willen leren overdragen. Deze training is speciaal ontwikkeld voor specialisten. Zij verkrijgen didactische vaardigheden, kennis en inzichten zodat zij een (kort*) lesprogramma kunnen opzetten en geven.

De driedaagse training bevat naast de trainingsdagen zelf een aantal huiswerk-opdrachten en vergt in de avonduren extra werk en inzet van de deelnemers.

Dag 1:
Kennismaking; wie zijn we, waar komen we vandaan, wat kunnen we en wat is onze ervaring met onderwijs. Maar ook heel concreet; wat willen én gaan we tijdens deze training leren.
De deelnemers presenteren de door hen voorbereide les waarna en korte evaluatie en analyse van de lessen uit de startopdracht volgt.
We behandelen de tien gouden regels bij een lesvoorbereiding.

Dag 2:
Ook vandaag worden de voorbereide lessen gepresenteerd en geanalyseerd.
We gaan dieper in op vragen als:
Welke doelstellingen zagen we voorbijkomen? (en zijn ze bereikt?)
Waar lag het centrum van de activiteit?
Wat heb je zelf geleerd en waar ligt voor jou persoonlijk de uitdaging?

Dag 3:
We evalueren de lessen en gaan dieper in op het aspect ‘Kennis en Gevoel’.

Wie ben ik? Hoe kom ik over?
Waar ligt mijn kracht en wat zou een valkuil kunnen zijn.
Welke rol kies ik t.o.v. mijn studenten?
Waarvoor ben ik verantwoordelijk, waar liggen mijn grenzen en wat is mijn ethiek t.a.v. mijn studenten en de organisatie waarvoor ik werk.
Minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers, of in-company op aanvraag.

De training duurt 3 dagen en de kosten bedragen € 975,– per persoon excl. BTW.

*met een kort lesprogramma wordt bedoeld dat de training zich niet richt op het schrijven van langere curricula

Driedaagse productiecursus

Dag 1
 
Wie is de producer? Welke karaktereigenschappen helpen bij dit beroep en welke zeker niet? We kijken kort naar de ingevulde Belbin’s maar trekken nog geen conclusies.
We doen een aantal verrassende oefeningen in samenwerken en coördineren, en we buigen ons over het totale productieproces.
Wat zijn de verschillende fases van produceren?
Welke genres zijn er (ieder met zijn eigen eigenaardigheden)?
Voor welke platforms, cross mediaal, multimediaal en/of interactief, produceren we?
Wat zijn de functies en de verantwoordelijkheden binnen de teams?

 We zetten een uitgebreide brown paper sessie op waarbij de verschillende platforms, afdelingen en disciplines op één tijdlijn worden gezet. Zo krijgt de deelnemer inzicht in het belang van de verschillende samenwerkingsvormen en de flow van een project.

Dag 2
 Als producer ben je de logistieke en zakelijke spil van een project of productie. Op dag 1 hebben we al een grote tijdlijn gemaakt en we gaan nu verder inzoomen.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn:
Plannen en begroten.
Derde geldstromen en subsidies
Commissariaat | Wat mag wel en niet van het Commissariaat van de Media

Contracten, overeenkomsten en andere formulieren.
Wij lopen door alle mogelijke productieformulieren heen – letterlijk in spelvorm.
Wat dient waarvoor?
Welke zijn handig en welke noodzakelijk?

Dag 3
Auteursrecht | mag er dan helemaal niks meer? We doen een kleine quiz. De winnaar kan het niet worden maar wel krijgen; advocaat :).
Licenties en overdrachten, wat is het verschil?

 Nu we helemaal bomvol zitten met alle inhoudelijke kennis komt het tijdens het produceren in de praktijk vooral aan op je skills als onderhandelaar. Want dat doe je de hele dag. Overal. Met iedereen.
Een top trainingsacteur komt met bijzondere cases waar je je helemaal in kunt uitleven. En als je wilt is natuurlijk ook ruimte voor eigen inbreng van een situatie die je mogelijk in een veilige omgeving nog eens wilt uitproberen.

Tot slot pakken we onze Belbin profielen er nog eens bij. Klopt je persoonlijkheid met je rol als producer en onderhandelaar? We bespreken het informeel bij een mini wrap-party.

Minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers.

Vraag informatie aan
over de training(en)

2 of the Guys

Mediapark Hilversum
Mart Smeetslaan 6

035 677 71 60

info@2oftheguys.nl

4 + 15 =