+ 31 35 677 7160 info@2oftheguys.nl

Training / workshop

Online

MoJo

De moderne smartphone is een professionele camera, montageset en uitzendplatform ineen. Korte items draaien met je smartphone is, ook in de media, niet langer een no-go area.  Maar met de hardware en software alleen ben je er niet. Je moet ook monteerbare beelden kunnen draaien, bruikbaar geluid hebben én een verhaal in beeld kunnen vertellen.

In deze praktijkgerichte training leert Peter Brinkman je in 1 dag de basis van het filmen en monteren op je smartphone en een verhaal in beeld te vertellen. Peter is als videojournalist gepokt en gemazeld. Hij startte zijn carrière als verslaggever bij TV Rijnmond.
Hij produceert video’s waarvan hij er veel zelfstandig maakt als camjo. Daarnaast heeft hij de afgelopen jaren honderden, ook internationale, cursisten getraind.

Minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers, of in-company per redactie.

De training duurt 1 dag en de kosten bedragen € 375,– per persoon excl. BTW.

Podcasten voor beginners

voor redacteuren die creatief geïnspireerd willen raken en/of nog moeten beginnen met het maken van aansprekende podcasts.

Onderwerpen die aan de orde komen zijn:

  • Welke podcasts zijn er?
  • Wat is het verschil tussen podcast en radio? Wat werkt bij uitstek in een podcast?
  • Inspiratie: Sterke voorbeelden uit binnen- en buitenland
  • Do’s en Dont’s
  • Interview oefening
  • Teksten schrijven voor podcasts
  • Voice-overs
  • Doen! -> korte podcast maken (als huiswerk voor de tweede bijeenkomst)
  • Montage theorie* en de basics.

Minimaal 4, maximaal 6 deelnemers

De training duurt 2 halve dagen en de kosten bedragen € 375,– per persoon excl. BTW.

Podcasten voor gevorderden

 voor redacteuren die al podcasts maken en nóg beter willen worden.
(selectie vindt plaats op basis van beoordeling eerder gemaakte podcast)

Onderwerpen die aan de orde komen zijn:

  • Luisteren en analyseren eigen werk
  • Luisteren en analyseren andermans werk
  • Wat is het verschil tussen podcast en radio? Wat werkt bij uitstek in een podcast?
  • Muziek, gebruik van geluid en scènes in podcasts
  • Doen! -> korte podcast maken (als huiswerk voor de tweede bijeenkomst)
  • Montage van het item onder inhoudelijke begeleiding *.

Minimaal 4, maximaal 6 deelnemers

De training duurt 2 halve dagen en de kosten bedragen € 375,– per persoon excl. BTW.

 

Eigen werk analyseren

Je maakt al jaren items of programma’s maar op de één of andere manier merk je dat je effectiviteit en de impact afneemt. Hoe kan dat nou? Vaak is lastig te beoordelen waar het exact door komt; ligt het aan de ideeën of de uitvoering? Is je eigen kritische blik niet meer zo scherp?
Om dit probleem te ondervangen geven we een korte, enthousiasmerende, en soms confronterende, training: eigen werk analyseren. Voorafgaand aan de training worden een aantal van jouw items/filmpjes bekeken en beoordeeld. Ze worden gefileerd op sterke én te verbeteren aspecten met betrekking tot het format, de inhoud en de techniek. Daarna volgt constructieve en concrete feedback.

Na afloop gaan deelnemers naar huis met hervonden energie, nieuwe inzichten en direct toepasbare tools.
Minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers, of in-company per redactie.

De training duurt 1 dag en de kosten bedragen € 375,– per persoon excl. BTW.

Redactie

Het werk van een bureauredacteur is iedere dag anders. Je bedenkt onderwerpen, produceert gasten, bedenkt een opzet en regelt tussendoor ook nog even een reportage voor een verslaggever. In deze 2-daagse training leer je hoe je dat doet. Het herkennen van nieuws, het doen van research en het telefonisch voorgesprek komen uitgebreid aan bod. Hoe verwerk je de informatie die je hebt tot een heldere opzet en waarom is een centrale vraag cruciaal?

Dag 1
De dag begint met een redactievergadering. Wat is nieuws en waar kan je het vinden? Hoe overtuig je de rest van de redactie van de kracht van je onderwerp en hoe kies je de juiste invalshoek? Als bureauredacteur lever je de bouwstenen voor de inhoud, het is van belang dat je tijdens het produceren van het onderwerp snel en overzichtelijk research doet om te zorgen dat je de juiste inhoudelijke keuzes maakt. 
De middag staat in het teken van gasten produceren, een belangrijk onderdeel van je werk als bureauredacteur. Het is meer dan even bellen en een afspraak maken, je wilt ook een goede inhoudelijke afweging maken en vooraf weten wat iemand te vertellen heeft. Maar tegelijkertijd is daar de eindredacteur die aan je mouw staat te trekken of het onderwerp door kan gaan of niet. Waar vind je de juiste mensen en hoe trek je ze op een prettige manier over de streep? Daar gaan we uitgebreid mee aan de slag. 

Dag 2
Ook de tweede dag begint met een redactievergadering. Iedereen heeft een onderwerp en een gast. Tijd voor de inhoudelijke voorbereiding. Hoe voer je een goed voorgesprek en wat moet je doen als de gast dat beslist niet wil? Hoe moet je omgaan met lastige gasten die precies af willen spreken wat ze wel en niet gaan vertellen? Er is deze ochtend veel ruimte voor oefenen en feedback.

De uitzending komt steeds dichterbij. De perfecte gast is gevonden en voorbereid. Als bureauredacteur ben je ook degene die de eerste opzet maakt en daarmee de inhoud van het gesprek of reportage vorm geeft. Maar hoe doe je dat nou? Wat is het belang van een centrale vraag en hoe zorg je ervoor dat zowel gast als presentator goed tot hun recht komen?

Minimaal 4 en maximaal 6 deelnemers.

De kosten bedragen € 625,– per persoon excl. BTW.

 

Social media content creatie

Sociale media; kennis delen, berichten monitoren, advies ter harte nemen en positieve berichtgeving op de juiste manier voor je te laten werken. Hoe je dit doet leer je in deze Sociale Media Workshop over content creatie. Ook leer je hoe je sociale media goed in jouw dagelijkse werk kunt inpassen. Welke content je kan plaatsen, hoe je deze ontwikkelt en wat je hiervoor nodig hebt. Je gaat aan de slag!
Je leert over de platformen, de mogelijkheden en de voordelen van online aanwezig zijn. En we staan stil bij de invloed van marketing, profilering en hoe je jouw medewerkers en collega’s (oud of jong) kan stimuleren om hieraan positief bij te dragen.

Je leert:

de sociale en online middelen goed en positief in te zetten
welke content je plaatst op welk platform
hoe je content vindt en maakt
de juiste doelen te stellen
invloed uitoefenen te op het online imago van jouw bedrijf
hoe je online aanwezigheid organiseert en bijhoudt
Deze training is hét startpunt om met social te gaan beginnen.

Minimaal 4 en maximaal 8 deelnemers, of in-company per redactie.

De training duurt 1 dag en de kosten bedragen € 375,– per persoon excl. BTW.

Vraag informatie aan
over de training(en)

2 of the Guys

Mediapark Hilversum
Mart Smeetslaan 6

035 677 71 60

info@2oftheguys.nl

10 + 9 =