+ 31 35 677 7160 info@2oftheguys.nl

Training / workshop

rob prass

Rob studeerde ooit geschiedenis en behaalde in 1998 zijn Master Multimedia op de HKU. Hij is eigenaar ‘Creative Campfire; de kracht van het verhaal’ en hij richt zich met zijn trainingen op storytelling, of dat nou corporate- is of transmedia storytelling. Sinds de jaren 90 is Rob vooral actief met de “nieuwe media” en daar valt iedere dag weer wat nieuws te leren en te doceren.

Interactiviteit en betrokkenheid van de gebruiker/kijker zijn leading in de concepten. Het creëren van bewustwording onder programmamakers en nieuwe spelers in het mediaveld vullen een groot deel van zijn tijd. Rob begon zijn loopbaan bij de NOS afdeling schooltelevisie. Als programmamaker ontwikkelde en regisseerde hij een groot aantal producties. Van nieuws tot documentair, van animatie tot drama.

 

Trainingen van Rob

Basis itemregie

Hoe vertaal je je idee naar een scenario of draaiboek? Hoe vertaal je dat draaiboek of scenario naar een item of een programma? Hoe kies je op basis van het item of programma een geschikte camera-ploeg? Wat mag je van een ploeg verwachten? Allemaal vragen waar je al item-regisseur tegenaan loopt en waar je in deze praktische, tweedaagse training antwoorden op krijgt!

Op dag 1 nemen de deelnemers een opzet voor een item of een programma mee waarmee gedurende de training gewerkt zal worden. Onderwerpen die aan de orde komen zijn:

Wat bespreek je, aan de hand van je draaiboek, van te voren met je ploeg op het gebied van camera (lenzen), licht (locatie) en audio (zenders/ boom)?
Welke input kan je verlangen van je ploeg?
Hoe vertaal je dit naar een degelijk callsheet
Hoe zorg je dat iedere discipline perfect voorbereid op de set staat?
Aan het eind van de dag hebben de deelnemers een scenario of draaiboek waarmee zij aan het werk kunnen.

Op dag 2 is er gedraaid op basis van hetgeen geleerd tijdens dag 1. Er is dan aandacht voor vragen als:

Tegen welke problemen ben je aangelopen?
Hoe heb jij het opgelost?
Wat waren de suggesties van de ploeg en/of de editor?
Is het eindproduct geworden wat je er in de scriptfase van verwacht had?

Workshop; Waar heeft jouw kennis waarde?

Wanneer je, soms jarenlang, gewerkt hebt binnen een branche of een bedrijf is het bij reorganisatie lastig jezelf los te zien van het vak of de organisatie waarmee je zo lang verbonden bent geweest. Gedurende al die tijd heb je namelijk specifieke “vakkennis” opgedaan . Deze vakkennis kan je ook inzetten in andere branches! De centrale vraag tijdens deze workshop is dan ook “Waar heeft jouw kennis waarde?”

Rob Prass is naast media- professional ook ervaringsdeskundig. Na het omvallen van de voormalige Stichting Media Academie in 2009 moest hij zichzelf dezelfde vraag stellen; “Waar heeft mijn kennis waarde?”. Tijdens deze intensieve workshop krijg je een platform-overview; waar kan je als programmamaker van de toekomst publiceren en wat is je palet aan gereedschappen. Je leert ook hoe je je zichtbaarheid en toegevoegde waarde verhoogt. Welke keuzes ga je maken in het naar buiten treden. Hoe wordt je gevraagd voor de dingen waarvoor je gevraagd wilt worden. Maak je, bijvoorbeeld via een overtuigend LinkedIn profiel, duidelijk welke waarde jij hebt, door de kennis die je bezit.”. In een kleine groep van maximaal 5 deelnemers wordt gekeken naar en gediscussieerd over de kansen en mogelijkheden die er ook buiten.

Vraag informatie aan
over de training(en)

2 of the Guys

Mediapark Hilversum
Mart Smeetslaan 6

035 677 71 60

info@2oftheguys.nl

13 + 9 =